Pages

Followers

Tuesday, November 20, 2012

Berhijab .


Assalammualaikum. Heyyy. lama sangat tak update blog kan awak awak awak dan awak. harini tiba tiba rasa macam nak update pasai hijab. okay, i am an ordinary person. i'm not perfect. aku ada kebaikan dan keburukan aku sendirii. people who don't know me will say i am an arrogant person because i'm rarely smile. lol. hahah. aku suka senyum sebenarnya. cuma, kalau aku berjalan, aku buat muka watlek ah kan, tapi mesti orang cakap muka aku masam. eh mana ada lah. takkan nak senyum bro? hahah nanti orang cakap gila pulak en. okay, let us start with the story babehhh. okay, aku sebenarnya seseorang yang tak berhijab or free hair lah dulu, okay dulu tau heheh. i love fashion and i do love Avril Lavigne since i was 10 if i'm not mistaken. i love Avril's hair. okay then, lepastu time aku form 2, aku berhijab kalau aku rasa aku nak and bila aku balik kampung belah abah mesti aku berhijab sebab belah abah ramai yang pakai hijab. heheh. okay lepastu aku upload gambar dekat facebook, blog or mana mana jalah kan, memang gambar yang tak berhijab. kadang kadang ada jugak lah gambar yang berhijab. tapi, walaupun aku tak berhijab, aku tak lah pakai sleeveless, short pants macamtuu. hihi maluu ahhh. i still remember time aku couple dengan amir, cewahhhh benda lama okay. dia selalu suruh aku berhijab, tapii aku cakap nanti lahh nanti lah sampai one day time birthday aku, tahun ni lah kan, kami dah break. it was on 13th of March 2012, dia maii rumah akuu. esok tuu birthday aku. he gave me a pink pashmina. see, he really wants me to wear hijab. okay, time aku tak berhijab, aku pakai sekalii ja. bila dah berhijab, pakai banyak kalii hihi :3 aku start pakai hijab time first of Ramadhan. jujur aku katakan, aku sebenarnya nak pakai hijab time Ramadhan ja. haihh apa lah kan. sebab rasa malu lah time Ramadhan tak berhijab, pergii bazaar pun tak berhijab.hish hish lepastu my parents thought yang aku memang dah ready nak berhijab. time raya memang lah berhijab kan kan. lepastu bila dah balik maktab, aku fikir fikir balikk, rasa nak berhijab. alhamdulillah, aku dah dapat hidayah Allah, aku rasa aku memang nak berhijab. aku nak berubah kerana Allah. aku nak tutup aurat aku. abah pun tanggung dosa aku yang tak berhijab tu. aku tunjuk aurat aku. ya Allah, berdosanya kan. aku kesian lah dekat abah. lagipunn, aku dah lima-belas-tahun. aku perlu berhijab. aku perlu tutup aurat aku. alhamdulillah, aku dah delete pictures yang tak berhijab dekat facebook and blog. tapii, aku ada lagi dua facebook yang aku lupa email. aku pun taktau lah mcamana nak delete gambar kat situu. harap sangat takda orang yang stalk facebook tu. cewahh stalk? sapa lah nak kan kan :> okay takpa takpa, lepastu aku tengok kawan kawan aku pun ramai yang dah berhijab, artis artis pun dah ramai yang berhijab. alhamdulillah. baguslah kan. so, sekarang aku dah berhijab. ramai jugak lah yang tanya aku dah berhijab ke, heheh. yalah kan. mama cakap mama selalu doakan aku dapat hidayah Allah. alhamdulillah, berkat doa mama jugak :') yalah aku juga manusia biasa, aku akan cuba untuk berubah slow slow. aku bukan lah orang yang baik baik. siapa yang kenal aku, tahu lah aku mcamana. aku cuba berubah, ya berubah. inshaAllah. tolong doakan aku okay? k bye, assalammualaikum :)

#Lets pray for GAZA. 

Ya Allah ya rahman ya karim ya mukmin ya jabar ya amin , selamatkan saudara-saudara islam ku di gaza dripada yahudi laknatullah. kuatkan iman mereka kuatkan semangat mereka untuk mempertahankan masjidil aqsa di sana.
Amin.

No comments:

Post a Comment