Pages

Followers

Tuesday, December 25, 2012

PMR Result.

Assalammualaikum! :)

Okay well, see my title? Haa, Pmr result. Tediaaa, harini dah 25 haribulan, result keluaq 19 haribulan. Baru nak post pasal result? Okay, aku macam busy sikit sekarang. Haha tak sempat nak update blog. Meh la sinii nak cerita sikit, k sikit jaa.

19/12/2012.

Aku bangun awal. Lepastu aku online Facebook, wish good luck dekat kekawan yang nak pi ambik result esok. Well, mentang mentang aku tak pi ambik. K malam sebelum tu, time otw balik dari Terengganu, mama cakap esok kita jejalan kat Kl, tkpayah tension pasai result. Last last tak jadi. Haha. Aku takut sangat. Adik aku dok pujuk aku suruh message jah, tapi aku taknak, geram lah dok paksa paksa sampai aku marah marah dia. Kahkah ambik hang kai. Lepastu aku call ika, k ika dapat 8A, call teha, teha dapat 8A, call aida, aida dapat 8A. Aku? Humphh aku tanya depa result aku, tapi depa kata taktau. Gila, aku semakin nervous. Seriously. Lpastu, anyah kata, "Weh aku dah sent message tu. Tapi lambat, line busy kot." Aku pelik. Mana dia tau angka giliran aku??!! Pelik. K sampai sekarang aku taktau mana dia dapat. K aku makin nervous. Duduk tak senang dah. Mama pun sama. Haha. Then, abah call pejabat, tapi malangnya depa taktau lagi result sebab slip Pmr takdak dekat depa lagi. K lepastu aku dapat tau Uje, Nisa dengan Jat Kimi dapat 8A. Aku?!! K sabar ja. Lepastu dok online lagi, tetiba aida sent message kat Facebook. "Izza, hang dapat 7A1B" Aku terkejut. K ada perasaan happy terselit di situ. Sebab aku tak expect pun aku akan dapat result macam tu. K Pmr susah. Lepastu aku tnya lah, subject apa yang B. Dalam hati, harap harap bukan Maths atau Science. Kalau tidak, I'm dead -.- Aida cakap, Agama Islam. Tediaa, aku orang Islam, tapi Agama Islam dapat B. K takpa, tapi rasa lega sikit sebab Maths dgn Science dapat A, syukur alhamdulillah. Hm lepastu aku mintak dekat Teha number Cikgu Ijan sebab Aida cakap dia tengok result aku dekat Cikgu Ijan. Ok mama pun call Cikgu Ijan, k Cikgu Ijan cakap aku dapat 7A1B, alhamdulillah :'> Lepas mama letak phone, tetiba dapat message, k 7A1B. Aku dah boleh tersenyum time tu. Hikhik. K lepastu nak pi jejalan, haahaa baru boleh pi tapi dah lewat, abah dah nak pi kerja. Kalau tidak boleh abah drop kat situu. K aku memang nak sangat dapat 8A, nak sangat. Memang nak sangat lah. Tapi nak buat macamana, takdak rezeki. Mungkin ada sebab sebab yang tertentu kenapa Allah tak kabulkan doa aku. Tapi, aku cukup bersyukur sebab aku dapat stay dekat Mrsm Kubang Pasu :'> Alhamdulillah. Bersyukur sangat. Tak sia sia usaha aku selama ni, walaupun usaha tak banyak mana pun. Heheheeh.

23/12/2012

Aku bangun pagi, bersiap nak pi maktab. K sampai dah Mrsm Kubang Pasu. K abah pi bayaq yuran makan dgn dobi. Alhamdulillah, tahun ni Rm 540 ja tu pun sebab dah ada bayaq sikit. Tahun lepas Rm 900+ Ok lepastu ambik slip Pmr, gambar graduasi, sijil graduasi. Lepastu naik atas pi Psp, bayar duit buku teks yang hilang tu. Buku Sejarah dengan Bahasa Arab. Wahhh, cantiknya Psp! :D Okay lepastu aku nampak kami punya kelas dah cat dah color kuning. Haha okay, nampak ceria sikit. Yang syoknya, waktu sampai tu, aku terjumpa shahira. Yeay! Seronok. Lama tak jumpa. Ok, sembang sembang sat. Lepastu aku pi jumpa Puan Adibah. Hehe rindu Puan Adibah. "Saya tengok result kamu, okay la tu, lagi pun Agama Islam memang ramai yang dapat B" Ok Puan Adibah cakap macamtu. K lepas cakap, aku keluar pejabat, sedih terus sebab tengok tengok Shahira dah balik. Hurm tak sempat snap picture :/ Ok takpalah, takdak rezeki. Sebelum tu terjumpa Cikgu Azizi dekat pejabat. Dia tanya apa yang B? Aku cakap Agama Islam. Lepastu cikgu cakap "Tak pi surau la tu" Hahaha. Lepastu terjumpa Cikgu Zul. Okay lepas tu, pi beli barang barang sekolah, baju sekolah apa semua. Yeayy! Tak sabaq nak sekolah. Lepas beli, balik kampung. Paksu dgn maksu suruh aku pilih bag, hehehe yeayy dapat bag :D Rezeki, alhamdulillah. Tkpayah beli bag sekolah dah kannn. Okay tu jalah nak cerita. Hehehe. Alhamdulillah, walaupun takdapat 8A, aku dah bersyukur sangat. At least aku dapat stay Mrsm Kubang Pasu and dapat Kiks tahun depan. Inshaa Allah. Bagi kawan kawan aku yang kena buat rayuan, aku doakan hampa semua dapat masuk balik. Inshaa Allah. -Kalau hampa perasan, banyak kali aku tulis "k". Haha k, baru aku perasan. Assalammualaikum :)

*Terima kasih, Ya Allah. Hamba dah cukup bersyukur dengan result yang hamba dapat. Alhamdulillah :')

No comments:

Post a Comment